Buca Seyfi Demirsoy Hastanesi'nde gerçeği aratmayan tatbikat!
Buca Seyfi Demirsoy Hastanesi’nde başarıyla yapılan yangın, sabotaj ve tahliye tatbikatında kırmızı ile mor kodlar devreye alındı.

İzmir Buca Seyfi Demirsoy Eğitim ve Araştırma Hastanesi, afet ve acil durumlara karşı hazırlık çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Hastanenin Afet ve Acil Durum Birimi tarafından organize edilen “Yangın (Kırmızı Kod), Mor Kod, Sabotaj ve Tahliye Saha Tatbikatı” başarıyla gerçekleştirildi.

Senaryo Gereği Yangın Çıktı, Ekipler Zamanla Yarıştı
Hazırlanan senaryo doğrultusunda, hastanenin A Blok 1. katında bulunan Ortopedi Servisi’nde küçük çaplı bir yangın meydana geldi. Yangın ihbarıyla birlikte hastanede hemen Kırmızı Kod (Yangın) ve Mor Kod (Refakatçi/Hasta Yakını Şiddeti veya Sabotaj/Pembe Kod türevi durumlar) uygulamaları devreye alındı.

Olay yerine hızla intikal eden acil durum ekipleri, yangına ilk müdahaleyi yaparken bir yandan da dumandan etkilenen hastaların güvenli bölgelere tahliyesini sağladı. Hastalara yapılan ilk müdahalelerin ardından, söndürme ve tahliye çalışmaları planlanan sürede ve başarıyla tamamlandı.

Başhekim Yamak: "Afetlere Karşı Her An Hazırlıklı Olmalıyız"
Gerçeği aratmayan tatbikatı, Buca Seyfi Demirsoy Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Kamil Yamak ve hastane yönetim ekibi yerinde takip etti.

Saha uygulamasının ardından Afet ve Acil Durum Birimi ile bir değerlendirme toplantısı yapan Doç. Dr. Kamil Yamak, sağlık kurumlarında bu tür tatbikatların hayati önem taşıdığını vurguladı. Başhekim Yamak, "Afet ve acil durumlara her an hazırlıklı olmak, hasta ve personel güvenliğinin temelidir. Başarılı bir şekilde gerçekleştirilen bu tatbikatta görev alan tüm birim sorumlularımıza ve personelimize teşekkür ederim" ifadelerini kullandı.